Tuesday, November 22, 2016

NOVEMBER DATANG LAGI...

November adalah bulan kelahiran aku...


Semenjak aku sakit ni, rasa mcm malas nak fikir pasal birthday. Satu saja aku pinta, doakan aku panjang umur dgn kesihatan yang baik...

Bulan ini byk betul dugaan aku...

Minggu pertama...

Kereta aku accident. Kena langgar belakang. Kopak bumper. Nasib org yg langgar tu setuju bayar kos ketuk dan cat. Terpaksa cuti sehari sbb kereta masuk bengkel. Tak kan aku nak gi kerja naik bas pelajar kan??? Jatuh standard I...hahahhaha




Minggu kedua...

Cermin mata aku dah senget2, pakai pun dah tak selesa. Aku bwk gi kedai, ingat nak beli frame shj dan guna cermin lama. Beriya2 tokey kedai (melayu) yakinkan aku yg dia boleh buat. Aku pilih frame dan dia caj aku RM250. Aku setuju tanpa melihat kualiti frame. Mcm kena pukau la pulak rasa. Tinggalkan cermin dan janji nak collect dlm masa 2 jam. Siap jer cermin mata, mmg sah tokey tu tukar cermin aku. Meaning to say, dia buat baru. Patutlah harga mcm tak logik. Kalau dia betul2 jujur, ckp jer lah harga tu sekali dgn cermin. Anak sedara aku ckp, frame aku tu dlm RM50-RM70 shj. Sakit betul hati aku. Utk makluman, aku bukan lah rabun teruk sgt, power spek aku cuma 150 (kiri) dan 175 (kanan). Mmg ada cermin ready made, tinggal pasang shj. 


Minggu ketiga...

Part time maid dtg cuci rumah. Lps dia balik, mak aku perasan cincin hilang. Waaaaa.....kes kecurian la plk. Aku call agen dia, mula2 angkat phone. Bila aku ckp psl cincin hilang, terus tak nak jwb phone dah lps tu. Mlm tu jugak kami pegi buat report polis sbb aku rasa mcm agent tu nak mengelak. Utk makluman, jika kes kecurian, lps buat report perlu ke IPD untuk report siasatan. Cuti lagi aku sbb nak settle benda ni. Kebetulan plk cleaner tu tak der passport dan permit kerja. Jadi makin panjang cerita.

Masih ada rezeki, akhirnya kami jumpa cincin tu kat bawah katil. Adusss kena tarik report pulak. Sarjan yg uruskan kes aku cuma ckp "sian indon tu, awak call dia dan mintak maaf". Bila aku call agent dan suruh cleaner tu dtg, agent tu kata it's okay. Rasa bersalah sbb tuduh dia masih terasa. Selagi tak dpt jumpa, rasa bersalah tu tak akan hilang.



Minggu keempat...

Minggu keempat adalah birthday aku. Doakan kesembuhan penyakit aku, biar sihat seperti sebelum ini....

8 Comments:

Azra said...

happy bday! moga2 dipermudahkan segala urusan n tabah menerima dugaan

Scdha Sein (SS) said...

Huh! Memacam dugaan... get well soon... happy birthday!

liza said...

Thank you azra

Thank you SS

Amin...doakan aku sembuh...

Jari Manis said...

Selamat hari lahir Liza..semoga sentiasa sihat ye aminnn..blog dah berwayah baru :-)

Jari Manis said...

adeh mcm2 dugaan..tapi alhamdulillah cincin di jumpai

liza said...

Tima kasih JM....amin

Alhamdulillah...cincin dpt jumpa cuma terkilan sbb tak dpt mintak maaf kat bibik tu sbb tuduh dia...huuuuuuuu

Bibie Karim said...

Happy bornday! Semoga sentiasa dalam peliharaan Nya. Semoga tabah juga hadapi dugaan dari Allah. Insha Allah beb, yang indah2 bakal hadir soon.

liza said...

Thanx bibie...aku redha dgn apa Allah bg kat aku..sakit ni penghapus dosa...

Amin....

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com