Monday, July 22, 2024

SPAIN : BARCELONA

 hari2 terakhir pengembaraan di bumi andalusia...

hari ni kat barcelona plk...

apa yg berlaku pada pagi pertama di barcelona aku dah cerita dlm posting yg lps...


slps dah kena sound dan kami pun dah explain…

moh kita meneruskan edisi tour…


kami dibawa ke atas bukit…

the MNAC…

iainya muzium tp kami tak masuk dlm…

just tgk dari luar dan menikmati pemandangan dari atas bukit…hikss





kemudian kami dibawa ke pantai…

ya pantai….

dan pantai tu dalam bandar…

awal pagi so takde la org sgt


sblm tu kami singgah seaport kot…




slps tu kami pusing2 town dan dilepaskan utk berjalan ke sagrada familia 

tgk dari luar je...aku tak sure knp kami tak masuk...

sagrada familia ni masih dlm construction...kata guide construction ni sepanjang masa..


sblm tu singgah kat satu kedai souvenirs…

guide kata sini blh guna toilet free..

sementara tnggu depa gi toilet…

kita abiskan sisa2 euro yg ada…


sini kena beware dgn pick pocket

sbb org terlalu ramai dan mcm2 org ada...





kami stop utk lunch…

guide dah book tpt ni…blh order dan byr sendiri..

kami opt to kedai dpn yg ada jual kebab halal..

kiranya kami tak join la depa lunch..

wat apa kan susah2 nak tgk menu pastu duk tnya2..

baik gi kedai yg confirm halal…



lps tu kami dihantar balik hotel…kiranya mcm half day tour…

ptg on your own…

kami jln kaki gi mall dpn hotel…

aku tak ingat kami dinner sini ke tak…

tp aku ada beli brg kat sini..

dan withdraw cash (baki duit kakak aku dlm kad wise aku)

bg kakak aku sbb dia esok akan ke portugal


balik hotel rehat..


esok pagi aku dan dua anak sedara say bye2 tu kakak aku dan anak sedara lelaki…

sbb depa dua terus ke portugal

manakala kami ada one day lagi kat barcelona sblm balik malaysia…

anak sedara lelaki tu study kat london..

sbb ada exam so dia tak join kami kat spain..

dia dtg hari kami smpai barcelona

dan kakak aku seludup dia masuk tido hotel

satu mlm je pun…


0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com