Wednesday, June 9, 2021

VAKSIN

 Alhamdulillah...

mak dah settle ambik vaksin...

mak dapat pfizer....rezeki...


masa first dose...

aku gi PPV dgn grab sbb tak tahu mcm mana keadaannya...

susah ke nak parking..

jauh ke nak kena menapak dari parking...

dan mcm2 lagi aku kena pikir...

better gi ngan grab jer...


rupanya sunway pyramid convention centre ni boleh di access dari sunway pyramid tu sendiri...

bila driver grab tu berhentikan aku kat entrance mall....aku tnya dia byk kali...

betul ke tempat ni?? 

rupanya CC ni kat tingkat cp3...

so kalau aku drive sendiri...terus naik ke parking cp3 dan walla...

keluar lift terus smpai....


keadaan masa tu agak tak teratur...

tiada penerangan yg jelas apa ko kena buat...

ada line yg gila pjg dan aku pun ikut line tu.....

luckily mak guna wheelchair so dpt fast lane...

pakcik makcik yg bertongkat....still kena q up...kesian tgk...barisan dah la maha panjang...


mula2 kena isi borang....kat sini sila la bawa pen sendiri...

ko tak nak share2 pen kan? musim covid ni jgn la baik hati sgt nak bg org guna..

lps isi borang....kena beratur lg untuk masuk station 1...

station 1 adalah kaunter pendaftaran...

dia akan semak profile mysejahtera dan tanya lebih kurang...

pastu beratur lg utk ke station 2..aku tak ingat sini buat apa..hehhe

pastu station 3....station 3 tpt jumpa doktor...

masa ni doktor akan tanya sejarah perubatan...

cuak jugak aku sbb mak ambik ubat pencair darah...

doktor kata tiada mslh...

lps dah dpt sticker dari doktor...which is pelekat kaler oren dan tampal kat ic...

kena q kat station 4...

masa ni dia akan panggil batch by batch....satu batch 6 org...

nurse yg cucuk mak kebetulan chinese...

so aku yg tlg bacakan bismillah masa dia nak cucuk jarum....hahahaha


lps tu gerak ke station 5...kat sini dia akan update no.batch vaksin dlm komputer...

pastu mak akan di tempatkan dlm ruangan pemantauan untuk 30 minit...

mak dpt bunga dan hand sanitizer as a token...

akhir sekali station 6...kat sini akan dpt satu kad temujanji utk second dose...

pastu boleh balik...

heheheheh....disebabkan aku ni tak biasa mana dgn sunway pyramid...

agak sesat utk cari tpt aku masuk td...


 satu batch dgn mak....uncle2 semua...

 mak dapat bunga....


untuk second dose...

aku dah cerdik sikit...

aku drive je gi situ dan dpt parking kat jokey...

tp sbb kan lockdown...

so tak kena byr parking pun...


kali ni sgt bagus...

teratur semua dan petugas pun ramai...

tak mcm yg first....terkebil2 aku nak buat apa lps ni...

caranya sama jugak mcm yg first dose..

cuma masa kat station 5...petugas tunjukkan aku digital certificate mak dlm mysejahtera...

wow...cekap jgk apps mysejahtera ni...

pastu masa kat station 6...

petugas akan pegangkan kad temujanji sehingga la abis 15 minit...

pengiring tak dpt kerusi...

lama tu aku berdiri...betis mula rasa membengkak...hahaha

lps 15 minit dah boleh balik...

Alhamdulillah....syukur di permudahkan....


utk aku plk...

tpt kerja aku ada buka pendaftaran utk golongan high risk dan fronliners

mcm aku la...ada buku rawatan dgn pusat kesihatan dan kena hadir fizikal even pkp ke pkpp ke pkpb ke atau lockdown sekali pun....

tp disebabkan agak cuak jika aku dpt tarikh yg dekat2 dgn mak...

aku menolak utk daftar...

yg mana daftar dah dpt first dose last week...

dengar cerita pfizer jugak...

nasib aku tak daftar....

pada aku biarlah aku setelkan mak dulu...

kalau aku dan mak injek tarikh dekat2..

kalau ada apa2...susah....sapa nak jaga sapa...


so now mak dah settle...

harap semua okay....amin...






0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com