Wednesday, July 21, 2021

COMPLETED

dlm entry sblm ni aku ada cerita sikit psl vaksin yg tpt kerja aku offer utk staf yg high risk..

dan aku dah terlepas utk batch tu…

sebaik shj mak aku setel dua dos dan aku lihat keadaan mak tak membimbangkan…

maksud aku tiada side effects yg teruk…

aku rasa dah blh fikir utk aku plk…sekurang2nya kalau aku demam…

mak dah sihat utk jaga aku…


aku pun call ofis utk tnya jika aku blh selit nama aku…

alhamdulillah….masih boleh tp pfizer dah abis katanya…

ai is redha…pada aku skrg bkn masa utk pilih…

ambik je yg mana dpt….rezeki masing2..


so 29/6 aku dpt first dose…coronavac atau lbh popular dgn nama sinovac…

proses senang sbb ppv kat tpt keje aku…

lps cucuk sempat lg masuk ofis…


*iklan jap*

as i said before..

mak aku skrg ni makin pelupa…

so mak aku dah berhentikan maid yg jaga dia…

jd jika aku kena masuk ofis, aku akan hntar mak rumah anak sedara aku..

wfo pun 4 jam shj dan aku ambik shift petang…


jd 29/6 aku hntar mak rumah anak sedara aku dan jemput mak aku kul 5 ptg…

pastu dpt tahu minggu dpn nya start pkpd…

bos dah arahkan ofis tutup seminggu…


10/7…anak sedara aku satu famili of 3 org….positif…

Allahuakhbar…..tak tau nk cakap apa…

if bukan pkpd dan ofis aku masih beroperasi…

tentu aku hntar mak rumah dia masa aku keje…

hikmah pkpd utk kami…

aku pantau jugak kami berdua sbb baru 12 hari last jumpa diorang…

alhamdulillah….semua okay…

mungkin sbb mak dah complete dose dan aku dah ambik satu dos…

*iklan tamat*


hari ni…21/7…aku complete second dose…




disebabkan ppv adalah di hospital…

dan hpupm ni masih belum beroperasi sepenuhnya….

jd station 3,4,5 dan 6 buat kat tepi bed shj…

doktor dtg kat bed utk tanya sakit apa dan kita blh tnya apa2 yg kita curious psl vaksin…

pastu nurse akan dtg cucuk…

pastu petugas dtg utk update mysejahtera…

dan kita duk rehat kat situ smpai abis 15 minit…

abis semua tu baru beredar dari bed tu…


sempat gak la aku ambik gmbar yg mcm dah jd kemestian utk semua yg cucuk vaksin…

masa dos pertama aku tak ambik pun…abis org pakat tnya aku mana gambar…

so dos kedua aku nekad utk ambik gak gambar…hahahahha




kita berusaha dan bertawakkal…

2 Comments:

Ako Retna said...

alhamdulilah tahniah dah lengkap semua dos! :)

liza said...

tq…tahniah jgk kat ako sbb dah lengkap dua dos!! i read ur blog tp asik lupa nak komen…miannnn

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com