Wednesday, May 29, 2024

BUMI KIWI 2023

 sambungan dari episod lps https://anum21.blogspot.com/2024/01/bumi-kiwi-2023_20.html

kakak aku mulanya nak belanja kami tgk bintang...

pastu tak jadi....aku lupa plk kenapa...


lepak je kat bilik...

sembang dan mkn...kali ni mkn maggi je...

sejuk2 best layan maggi...


esok pagi adalah aku nyer birthday.....heeeeeeee

check-out dan gerak ke Mount Cook

berhenti dua tiga tempat utk ambik gambar..

bila ko jd driver...dan view kiri kanan dpn belakang sgt cantik...

dan ko tak leh toleh sbb ko adalah driver...

aku buat keputusan berhenti je bila aku rasa nak....huahuahua


cubaan snap gambar sambil drive...heheheh tepi tu lake pukaki




i look blue...


brunch kat atas...

sambil soping....

kakak aku hadiahkan muffler dan gloves...dah dpt dua set...

ntah bila nak gi main snow pun tak tau....




kami kejar masa...

so kejap je kata atas ni...dan kami turun...

singgah kat kolam ikan....ingat nak lunch kat sini tp mcm tak menarik...


teruskan ke wanaka...

sampai je leaning tower of wanaka dah tutup....



ni jalan nak turun dari wanaka ke queenstown

ko rasa mcm blh sampai ke kaki bukit tu...actually mmg blh sbb takder pagar pun


drive terus ke queenstown...

lalu tepi lereng bukit....ni google maps yg bwk sini...

ikutkan kakak aku...ada jln lain yg lebih senang...

kereta blkg (org tempatan) duk cucuk2 blkg aku....

aku ni pemandu berhemah....

dah tulis 50km/h....mmg aku drive ikut tu laaa...

kang aku kena speed trap...

last2 aku berhenti kat satu lookout point bagi kereta tu lps dulu...


kami sampai queenstown.....check-in dan clearkan kereta semua...

isi minyak dan drive ke airport utk return kereta...

senang gila nak return....

letak kunci kat dlm bekas tu dan blah....


ambik uber ke town utk mkn...

makan kat restoran india...

pastu uber lg balik hotel...


well....hotel kami ni tpt yg khairulaming duk...

aku tertengok dlm tiktok masa bulan puasa...

dia buat rakaman masak2 kat sini...


esok pagi nak gi pusing queenstown...

view dari bilik...

master bed....aku share dgn kakak aku...

hujung tu pintu masuk dan sblh pintu masuk adalah second room...

living hall....aku letak beg aku atas sofa...nk bagi mudah aku ambik brg...kena marah dgn anak sedara aku...takut rosak sofa kata dia...well...aku ni ada mslh lutut...bongkok lama sgt nak ambik brg mmg blh terpeleot lutut aku....sib baik dia yg belanja hotel ni...aku redha je...kalau share mmg kena dgn aku...hahahahahah

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com