Monday, February 27, 2017

INDIA : MALLROAD & THE RIDGE

Bandar Shimla ni terkenal dgn Mall Road dan The Ridge. Tpt shopping dan tpt lepak. Kami pun join sekali shopping dan lepak. Dua hari kat sini, dua kali kami ke Mall Road. 

Dari Hotel Surya, ada jalan shortcut ke sini. Jalan kaki dalam 10 minit. Mengah jugak sbb jalan berbukit dan kena mendaki tangga.

Dari pintu belakang hotel...


 Sampailah kami ke Mall Road...

Sepanjang jln adalah kedai,bank, dan restoran.


Terjebak jugak aku dlm agenda shopping. Kain utk suit punjabi cantik2. Harga pun mampu milik.

Ini antara yg aku beli utk bagi kat anak2 sedara. Sesuai utk muda mudi. Paling murah aku dpt INR400 dan paling mahal INR500. Make sure beli yg jenis summer cotton supaya sesuai dgn iklim kita.



The Ridge is the hub of all cultural activities of Shimla. It is situated along the Mall Road, which is the famous shopping center of Shimla (sumber wiki)


Ridge mcm persimpangan jer dari Mall Road. Ada satu church nama Christ Church kat sini.


belah bawah tu mall road...mcm parallel la dgn ridge ni

dan kami jumpa masjid....

Alat penimbang jenis ini masih digunakan...

Punya la byk kedai kat sini, tp satu pun tak ada yg sudi jual simcard kat aku....wpun aku dah siap2 prepare salinan passport...maka sepanjang aku kat Shimla...internet nehi. Kat hotel pun takder wifi, si Santosh driver kami pun takder internet...

Tapi best jugak bila hilang internet ni, byk benda blh buat seperti tido awal....

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com