Tuesday, October 16, 2018

HOKKAIDO 2018

hari kedua (1/9/2018)

Beratur utk naik BAS ke sounkyo....naik first stn dan turun last stn...in between akan stop dlm 10 minit kat kamikawa stn.

jika sapa2 yg naik TRAIN dari asahikawa, akan turun kat kamikawa ni dan naik bas ke sounkyo...

kena tunggu kat tiang no.8, yg beratur pjg tu semua nak gi sapporo...tiang
 no.7
10 mnts break kat kamikawa train stn
dlm bas mcm ni jer....kematu bontot tau utk 2 jam perjalanan...
gambar aku bkn senget tp bas tu senget......tiket cable car kat dlm bangunan ni...
beli tiket cable car kat sini....
dah sedia utk hiking...hehehehehe
dgn org2 ni....
slps turun dari cable car....jln sikit utk ke chair lift....
pastu beli plk tiket naik chair lift...
kitorang ambik sorang satu supaya senang nak balance....berat kami berlainan...hehehe
byk kosong...
selamat sampai atas...sila jgn tanya nama tpt ni apa sbb aku tak tau...
alhamdulillah...aku dah semakin 'sihat'...tp ni semua salah jacket tu ya...
lunch kat satu2 nya kedai kat atas ni....beli hot choc dan keluarkan bekal...nasib tak kena halau...
kami memulakan hiking.....utk pengetahuan semua...aku gigih telan dua biji panadol utk operasi mendaki...kalau tak dgn keadaan sakit lutut aku ni...mmg tak mampu
trek yg senang jer kami ambik
jumpa flora dan fauna
jalan agak becak sbb baru lps hujan...kena pandai ballet sikit kat sini...
emmm....takder la mencabar sgt bagi yg selalu hiking....
dah sampai separuh puncak....dragonfly ni tetiba hinggap....
tak larat nak bergerak....aku snap dari tpt aku duduk jer...dgn dragonfly setia melekat kat jacket
dah rajin sikit utk bangun....utk org2 seusia aku dan dgn mslh kesihatan....akan ambik masa utk bangun slps lama duduk...hahahaha
jumpa chipmunks



jom la balik....masa turun agak scarry
nampak mcm blh pijak kan??? tp tinggi weyyy
kedai2 kat dpn stn cable car...tp masa kami dtg semua tutup...
naik bas balik asahikawa....wpun dah kg2 sikit...tetap bersih...

aku tak keep record pun harga semua2 transport tu....sila lah google sendiri....sorry sbb tak byk blh bantu sbb aku sendiri pun main terjah jer dan yg tukang byr tiket adalah anak sedara aku....sampai kat bilik baru byr....aku byr jer brp dia ckp....

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com