Tuesday, October 9, 2018

HOKKAIDO 2018

Setahun sekali jengah blog sendiri....sedihhhh

Kali ni trip aku bersama dgn sorang kwn dan sorang anak sedara...

Beli tiket awal Nov 2017....beli tiket shj tanpa luggage dan meal...

Awal Mac 2018...AA email flight ditunda...option lain ialah transit di bangkok (don mueang) dan  terus ke Sapporo...pasrah

Dugaan lagi bila nak beli luggage....terpaksa beli dua sektor iaitu KL-bangkok dan bangkok-sapporo....alasan AA sbb aku pilih option transit dan juga aku tak beli bersama tiket.....pun pang pung pang gaduh kat twitter pun AA still menang...again pasrah...

Hari dinanti tiba....gerak awal ke KLIA2 sbb aku agak risau dgn beg yang konon2 transit ni...kot2 la kena ambik kat bangkok dan check-in lg sekali...

Takder apa sgt yg berlaku...semua smooth saja....tp masa kat airport bangkok, aku lupa nak tukar duit ke baht....pergi survey dulu harga makanan....pastu baru gi tukar duit ngam2....

Sampai sapporo spt yang dijanjikan....jumpa anak sedara aku dari NZ, dia dah sampai sehari sblm kami...

Aku bg task kat kat anak sedara aku utk semak harga tiket return ke Asahikawa....dan spt apa yg dlm website, harga return adalah 5080 yen....ada syarat2 dia utk beli tiket ni....sila refer link di bawah


Kami beli tiket ni dan terus ke Asahikawa....perjalanan lebih kurang 2 jam naik train...

Hotel kami di asahikawa adalah Court Hotel...susah tau nak cari hotel yang taraf biasa2 tp blh muat 3 org..



Kami round2 AEON kat sini....

Aeon satu building ngan JR Stn, dan jarak nya sgt dekat dgn hotel kami...


Dekorasi Asahikawa Stn..



Kami ke tourist information utk dptkan maklumatkan ke Sounkyo....

Secara jujurnya....aku tak buat apa2 study/research pun psl hokkaido....

Malas bercampur takder mood.....heheheheh

Aku nak rasa travel tanpa persediaan....nak tau aku blh ke tak blh....

Dari IC tu kami dpt tahu tunggu bas kat mana....but how much the fare bus dan lain2 kami tak tau....mungkin dia ckp but tak dengar....mcm aku ckp sblm ni....go with the flow jer...ada duit naik bas takder duit jln kaki....hahahahah

Tamat hari pertama.....31/8/2018 (SELAMAT HARI MERDEKA!!!)

nak share juga kat sini....

aku book simcard sebelum ke sana....beli online...


masa aku beli....ada promo...dua kad RM125....


0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com