Tuesday, November 13, 2018

HOKKAIDO 2018

8/9/2018

bye bye apartment....
proses check-out senang shj, tinggalkan kunci kat ruang tamu dan blah...
tp host akan pegang 10,000 yen sbg deposit jika ada apa2 kerosakan...
deposit ni tak perlu bayar pun cuma airbnb akan caj kita bila host buat aduan kerosakan...

letak kad kunci atas meja kat ruang tamu....
dari pintu depan ke lif....
overall aku rasa apartment ni mmg best...
cuma mcm aku ckp sblm ni....aku tak suka bilik air dia sbb ada bath tub...
i am not a bath tub person...
kena memanjat masuk dlm bath tub utk mandi..
nota:aku sakit lutut....sukar sikit utk aku




roti baskin robbins.....tak tau halal ke tak
simpan beg kat locker....kami start pusing2 kat area JR stn dan bangunan sebelah tu
 kedai2 dah start bukak tp kedai makan byk lagi yg tutup...
kami lepak kat shopping mall yg sblh JR stn tu...

uniqlo....

kedai tempura halal yg kat JR stn masih tutup. kami beli udang ni kat food court..
sbnr nya aku ada book satu guest house yg berdekatan dgn chitose airport...
tp kami decide nak let go guest house tu sbb nak tido kat airport shj...
perasaan bimbang masih ada...

mlm tu kami bermalam kat airport...hanya terminal domestic yg dibenarkan....international terminal tutup...

esok pagi aku dan anak sedara aku akan ke tokyo..
manakala kwn aku akan balik malaysia...

airport chitose tutup dari 6/9 dan hanya dibuka pada ptg 7/9 (kalau tak silap aku)
kat sini kami jumpa ramai org malaysia yg terkandas...

ada satu mamat ni (tak silap aku berita dia keluar dlm akhbar) terkandas dari 5/9
ceritanya dia terlepas flight pada 5/9
pastu dijangka naik flight pada 7/9
gempa 6/9 dan menyebabkan airport ditutup sehingga 7/9
maka ditukar tarikh ke 9/9

ada juga yg dah booked hotel
tp terpaksa cancel sbb hotel mengalami kerosakan akibat gempa

aku pun tak tau apa jd ngan guest house yg sepatutnya kami menginap...
aku email dia melalui booking.com ckp yg kami tak jadi check-in...
no reply sehingga sekarang...

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com