Wednesday, March 10, 2021

DIARI

 

ya...aku tahu mak dah menunjukkan simptom2 pelupa...

sejak dua tiga tahun kebelakangan ini ianya semakin ketara...

umur mak 83 thn.....lahir thn 1938...

jika ditanya cerita semasa jepun....

nama....tempat...waktu...semua boleh diceritakan...

tetapi jika ditanya apa yg berlaku smlm...

lansung tiada dalam ingatan...


mak pernah mencari tudung kesayangannya yg hilang...

mak kata aku yg ambik....

agak sebak masa itu..

tp akhirnya dijumpai dalam almari sendiri...

terselit dalam lipatan baju yg digantung...

sebelum itu mak telefon kakak...mana tahu ada kat rumah kakak...

slps tudung dijumpai...mak terus telefon kakak minta maaf...

tp dgn aku??? takper.....kata ustazah....kita tak boleh terasa hati dgn mak...

kalau mak kata 2+2=5 pun kita kena kata betul...

mak akan selalu betul....


episod duit rm50 aku pernah tulis dlm posting yg lps...


dan kali ini....keronsang emas nya pula...

mak kata dah hilang...

dah takder org lain dlm rumah ni....kata mak

aku sedih gais...


aku tunjuk kat mak...

ada ni org simpan....

mak angguk shj....

keronsang itu mak minta kakak simpankan..

tp kakak pula minta aku simpankan...

mak dah lupa....aku tahu...






0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com