Wednesday, December 8, 2021

PENCARIAN JENTERA BARU

 aku dah start mula mengira2 utk tukar kereta…

alasannya….aku mungkin akan pencen dlm masa 10 thn…or 

mungkin lebih awal jika diizinkan…

jadi sementara aku masih mempunyai gaji…lebih baik aku tambah hutang….

pencen je…aku jual dan beli yang biasa2….

itulah perancangan aku…..


aku ke honda…

dlm kepala dah terbayang brv…wpun anak sedara aku kata besar dan sapa nak duduk smpai 7 seat…

slps try brv….hurm….pangkah…

aku try city….ok..not bad wpun aku rasa design dia too young utk aku..


ke toyota pula..

try vios…wow…aku rasa sesuai utk aku dan teknologinya agak canggih…

dlm kepala dah set vios…


bila ckp kat anak sedara aku….

komen dia…mcm aku buat plastic surgery…

dari vios ke vios…cettt


aku call anak sedara lelaki…minta komen…

dia kata ambil altis…

bukak website….tiba2 aku tertarik dgn corolla cross bkn altis..

tp production start jan dan dijangka akan dpt slps raya..

dua tiga toyota aku tanya…semua kata benda sama…


hampir mengalah…

aku ke mazda…try cx5..

best mmg la best….tp tak mampu woi…


aku ke honda semula…

try hrv dan crv…

akhir sekali slps fikir tak brp masak….

wpun aku rasa sesuai utk org tua…

dan aku takder la excited sgt sbb hati aku pada cross…

mengenangkan vios aku skrg pun dah start tunjuk perangai..

aku pun setuju la crv…


kenapa aku tak pilih ativa…

ok…menarik gak ativa ni tp kena pandai pilih kaler…

ada masa aku tgk lawa…ada masa tak…

tp ativa ni perodua…aku pernah ada kancil dulu..

so aku tak mau dah perodua…


x50 atau x70??

aku dah usha thn lps (2020)…

tapi production slow sgt kot aku rasa…

mcm sebijik sehari je keluar…

lama sgt q nyaaaa…..

malas aku….


skrg ni tgh tunggu berita gembira…

sama ada loan aku lulus ke tak..

huhuhu…

kalau tak lulus….

aku kena pikir second choice…

mngkin ambik vios je lah…

org kata ukur baju di badan sendiri…hahahahah


bln nov birthday aku dan kakak aku…sambut geder2…





0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com