Wednesday, October 27, 2021

PENYAKIT BARU...

 kronologi kejadian....

11/2019 - buat blood test. dan macam biasa terus dpt tarikh utk next blood test which is lg 6 bulan iaitu bln 5/2020


2020 - kita kan PKP. aku pun cuak jugak nak gi pusat kesihatan universiti ambik ubat, apatah lagi nak buat blood test


10/2020 - aku gagahkan diri juga gi PKU utk ambik ubat...sebelum tu mmg ubat darah tinggi aku beli dari farmasi...tp aku menolak utk buat blood test....berani tak aku??


8/2021 - percubaan aku utk buat blood test kat klinik swasta. doktor mmg tak dpt cari urat aku...bila dpt jumpa...cuma dapat tarik sikit sahaja.....doktor nak cucuk sebelah lagi....mmg aku tolak la....end up doktor kata mmg tak blh running test sbb darah tak cukup....


9/2021 - terpaksa menyerahkan diri ke PKU utk blood test

time ni mmg aku teruk kena marah sbb tak buat blood test sepanjang thn 2020 dan takder rekod aku dtg ambik ubat (last rekod kehadiran aku di PKU adalah bln 10/2020) hehehehe....mau tak kena marah...

doktor tu marah aku mcm aku ni kanak2 ribena...siap main teka teki lg dgn aku apa penyakit lain yg blh dpt dari darah tinggi...

doktor mmg tak percaya aku beli sendiri ubat...aku siap ckp lg....satu strip ubat aku harga RM25....tp kalau beli sekotak terus RM62 atau RM65....dia tanya aku balik dah brp ratus aku abis beli ubat sendiri??/ hahahaha malas betul aku layan doktor ni...

pastu dia hantar aku buat blood test dan ecg sekali...apa hal plk nak kena ecg??? 

result keluar petang....jeng jeng jeng...

alhamdulillah ecg aku normal..

liver...kidney semua okay...

aku sangkut sikit kat kolestrol....bacaan LDL aku 3.1 which is sepatutnya below 2.6

tp bacaan gula aku tinggi...denggg

berbakul2 doktor tu ceramah kat aku...siap lukis gambar pankreas yg keluarkan insulin...beta cell semua dia cerita...

dan doktor terus bg aku ubat kencing manis....dan juga ubat kolestrol sbb katanya for diabetic patient (patient ke aku??) bacaan kena below 2.0 utk LDL...hahahahaha jenuh la weyyy

pastu dpt plk tarikh baru utk next blood test..kali ni utk tgk kesan ubat baru…

now aku secara rasminya ada tiga penyakit…dan kena mkn tiga jenis ubat…dua pagi dan dua mlm…

10/2021 - buat blood test lg sekali after sebulan mkn ubat kencing manis dan kolestrol…Alhamdulillah…bacaan gula dah turun sikit dan HbA1c aku cuma 5.8%…

tp ubat masih kena teruskan mkn…doktor kata tak leh stop..









0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com