Tuesday, July 18, 2023

RAYA QURBAN


 lagi sekali…

bila ko sorang2..

tak tahu nak decide mana nak gi masa raya..


aku buat keputusan balik kelantan la..

kebetulan anak buah aku buat akikah..

kat rumah mertuanya…

sambil2 blh jenguk kubur arwah ayah dan lain2..


aku balik tumpang kereta anak buah…

sbb aku tak nak naik bas…fobia sbb laju

juga tak nak naik flight sbb takut kaki bengkak..

sudahnya 12 jam dlm kereta…

balik kelantan kalau tak jem tak meriah laaa..


rumah kakak aku takder sapa ambik bhg qurban..

aku qurban tp kat luar negara..

melalui qurbanaid..

tahu2 nama aku dlm qurban kat negara afrika…

jauh nooorrr…


lps solat raya…

balik rumah…lepak je…

takder buat apa…

pastu gi kubur arwah ayah…


kalau tak qurban…mcm tak meriah sbnrnya raya..

kalau tak…time2 gini dah sebok masak…

singgang daging dgn goreng kakah dalam (ati, paru dll)


pagi raya kedua kami decide ke pgkln kubor…

aku nak shopping cekelat…

sblm tu…anak buah aku dtg hntar daging qurban…

jiran2 kakak aku pun ada bg…

byk gak dpt…


aku shopping cekelat sampai rm142..

beli biskut nutella smpai rm60..

promo rm10 satu bekas yg ada 12 kpg…

sbb expired date bln 8/2023….

tu ada offer


smpai kastam kena byr tax rm5…

pasrah….time2 ni la ko nak kutip tax kan…


pastu kami ke rantau panjang…

nak mkn…

mkn nasi sup dan anak buah aku order mee celup..

adoiii sedap giler…

rasa asli masakan siam…


raya ketiga gi kenduri akikah rumah mertua anak buah aku…

kenduri nya simple je…

takder khemah bagai…

pelamin2 pun takder…

kenduri cara kampung dan betul2 kelantan…

dtg mkn…salam lebih kurang…balik…

janji kenyang….


ahad aku gi pcb cari baju batik…

aku tak beli apa2…

sbb baru je balik bln 4 ari tu…

rasa mcm stok lama je…

singgah kubur arwah kakak…

lama tak dtg jenguk kak ma…

assalamualaikum kak ma…🥹


gi bazar sambung shopping…

pun takder beli apa2…


balik kl train kul 6 ptg…

tghari tu aku tak mkn nasi…

kakak aku masak pulut mkn dgn durian..

aku mkn pulut je…

aku tapau burger mc d buat bekal dlm train..

lama betul tak naik train..

aku ambik katil bawah…rileks sikit…

elok je train gerak…

perut aku rasa lain mcm…

angin agaknya sbb aku mkn pulut je td…

sepanjang jln aku tak mkn apa2…


sampai kl pagi esoknya…

beli nasi lemak…

baru tiga suap mkn….rasa nak termuntah…

mknanan yg masuk rasa panas dlm perut…

seharian aku terjelepek je atas katil..

tak larat…

kakak aku yg penang ada dtg rumah dia bkt jalil…

ajak aku keluar…tak nak aku…

penat….dan perut rasa mual..

aku gosok gigi pun termuntah…


aku masak bubur…

tu je la ubatnya…


mujur lah esoknya aku blh gi keje…

masih tak lalu mkn…

kebetulan budak ofis potong nenas…

aku ambik sekeping…

terus terbukak selera…


balik rumah aku beli aiskrim baskin robin…

beli yg love portion…

rasa masam2 sikit…

nak bagi ada selera mkn…


Alhamdulillah…

rabu pagi aku dah back to normal…

perut pun tak kembung dah…


teruk gak gastrik ek…

sblm2 ni aku gastrik angin…

tak leh masuk makanan rasa tercekik..

kali ni…mkn je termuntah…

rasa pahit kat tekak..


Allah….

bila dah usia makin byk ni…

penyakit pun byk…

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com