Saturday, June 15, 2024

BUMI KIWI 2023 (LAST PART)

 berakhir percutian di christchurch…

jujurnya aku suka je pekan ni…

dan kami tinggal kat hotel outskirt sikit…

sbb kebetulan time pegi…dlm bandar air tak bersih…

ada pencemaran…tu yg decide duk luar town…

dpt plk hotel dpn tasik…

fuhhh….lawa…



flight ke auckland pagi…

lawa weyyy view dari dlm flight…



utk 3 mlm kat auckland…

kami duk rumah anak sedara…

rumah dia dlm bandar…area queen street…

dpn apt dia ada kelab adult entertainment 🫣

tp bagus utk sedara aku yg balik keje mlm..

sbb bouncer duk ada dpn tu…

bouncer2 tu pun dah kenal anak sedara aku…

sini sistem sewa dia mcm pelik sikit…

anak sedara aku kena sewa parking kat bangunan lain which is blkg apt dia..

apt dia ada parking tp tak tau psl apa kena sewa tpt lain…


rumah ada satu bilik…

simple je design dia…

rumah bahagi 4 bhg…

dapur+bilik air+bilk tidur+living

empat segi tepat…

wpun kecik tp selesa….

semua kemudahan disediakan..

dan surprisingly aircond rumah dia jenama midea…

sofa meja makan kabinet dapur tpt masak semua lengkap

dari balkoni apt anak sedara aku




sbnrnya ni turun nak beli aiskrim je kat bawah…terus jln smpai ke port

disney cruise docking



santa parade….


kat auckland kami soping je…

dpn rumah anak sedara aku mmg deretan kedai…

apa lg….semua benda mcm nak beli…


kami ke devon port…

nzd8 pegi balik….naik feri

nk tgk sunset kononnya…

tp ni kan summer…

mcm tak brp nak sunset la…




apa lg ye aku buat kat auckland??

soping….mkn….lepak…

cuaca pun nice…


27hb aku balik ke malaysia….

flight ptg…

tghari anak sedara drive ke airport…

settle check in…depa dua org blah…

aku balik sorang je sbb kakak aku stay lg seminggu…


aku balik dgn AAX…

aku beli fast pass utk dpt extra 7kg for hand carry…

semua dlm hand carry adalah coklat…

bkn nak jual tp aku mmg gila coklat…

risau jgk sbb aku transit kat sydney…

kot la tak lps coklat2 ni kat airport…

tp semua smooth….


dia mcm transit tapi bkn transit…

ko just bwk semua hand carry turun flight…

lalu kastam dan gi kat gate…

sempat la aku gi toilet sat…

dan beli air sbb aku tau dlm flight dpt air mineral je dgn meal..

pastu ko duk kat gate like 10 minit je…

pastu kena call utk boarding..

sbb aku ada fast pass….aku dpt masuk awal…

huhuhuhu…

dan ko akan naik flight yg sama…

same seat cuma jiran dah bertukar…


smpai klia jam 3 pagi…

klia2 ok la sbb tak sunyi sgt…

jln gi kat level ambik grab…

sesat gak sbb pandu arah mcm tak membantu sgt…


akhirnya tamat trip ukhuwah bersekali trip birthday aku…

all the money spent…aku dah letak awal2 hari tu…

agak mahal dan aku rasa lg 5-6 thn kot baru aku mampu nk pegi lg…


0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com