Thursday, May 7, 2015

BUKIT TINGGI

Ni bukit tinggi yg kat pahang, bukan kat indon yer...

Jadual 4 hari cuti minggu lps...

Khamis (1 mei) : IKEA (hahahahha soping time....manusia sgt ramai)
Jumaat (2 Mei) : Penang (follow-up lps masuk spital)
Sabtu (3 Mei) : rileks kat rumah (sambil pasang almari yg baru beli kat IKEA....berpeluh2)
Ahad (4 Mei) : Bukit Tinggi

Kakak aku dan 3 anak dia dari shah alam....prepare sandwich
Anak buah dan girlfren dia dari damansara....
Aku dan mak aku dari rumah aku.....prepare mee goreng

Bertolak kul 9 pagi dari rumah aku....dua kereta. Satu aku drive dan satu lg anak buah aku drive. Setiap kereta ada 5 org...padat siot

Tiket masuk adult RM13. Pada aku mahal....

Sampai jer, kami park kereta kat satu bangunan, naik lif dan keluar jer terus dpn entrance masuk perkampungan ala-ala french tu. Anak buah siap duk perli2 lg....tak pyh abis duit gi paris....dtg sini jer....cetttt 






Blh naik shuttle utk ke Japanese Village kat atas. Kami drive sendiri tapi bila dah sampai atas...mak aih....tangga sgt tinggi. Lps tu takder kemudahan utk org yg guna wheelchair. 

Ada free acrobatic show. kalau public holiday ada show kul 12 dan kami pun join la tgk. hahahahha pakaian diorang wpun tutup semua tp ketat....yg lelaki tu...hahahahah gelak2 aku ngan kakak aku....sengal



Kami bukak bekalan kat restoran paling hujung....ni bar sbnr nya.....rasa malam baru bukak. Siang tidak beroperasi. Org pun tak ramai sgt lalu lalang. Mula2 ingat nak bentang tikar kat rumput mana2....semuanya tak ada access utk wheelchair. Tidak mesra sungguh kemudahan diorang...


Ikhlas dari pandangan aku...takder apa pun kat sini. Bangunan yg cantik2 tu sbnr nya hotel...bukan blh masuk tgk pun melainkan bermalam. Bilik paling murah satu malam RM250. Ok lahhh utk yg tetiba rasa nak memandu naik bukit dan lepak kat tpt2 gini.... untuk aku...sekali ni dah cukup. 

....
sapa pernah park kereta one day kat klia2? mula2 aku ingat nak park kat putrajaya central shj tp sbb flight ke penang awal pagi, takut terlepas train. 

masuk 6.44 pagi
keluar 8.33 mlm
=== caj RM40


14 Comments:

Scdha Sein (SS) said...

berzaman x dtg bkt tinggi tu... tmpt pertama SS jln2 sendiri dgn HH dlm Malaysia... ha ha ha...

liza said...

aku pulak tpt pertama jalan dgn my the best friend ialah sunway lagoon....hahahahahaha masa tu duk belajar lg....kumpul duit semata nak pegi....tp seronok laa...

mrs said...

berkali kali nak jejak sini tapi tak gak sampai..plan nak kesini last2 pegi tempat lain

liza said...

Hahaha.....blh la pegi sekali..dkt jer dari kl..

feeza fauzi said...

ooo..best jugak view kat Bukit Tinggi ni ye..asyik pi Bukit Tinggi Sumatera je..
okeyla, nak tanam niat nak datang sini la..boleh la kann..gateway for weekend je.hihi

liza said...

Akak yg kat sumatera pun tak gi lagi...camno?

Sila sila. Tp jgn letak harapan tnggi sgt...hihi

Farikica said...

Liza... header u tu kat area fuji kan..? aishh... teringat x nampak fuji yng dok menyorok ritu... sob..sob... kita ada booking p padang/bukit tinggi but for next year..he..he.. bukit tinggi yang pahang ni p dah lama dulu... waktu dak Farah dalam perut..he..he.. tp masih x berubahla.. nampak sama aja dalam gambr tu... memang standard kan kalu cuti umum gitu, umat memang melimpah ruah..he..he...

liza said...

Header tu kat hiroshima...tori gate dlm air tu...miyajima island.

Saya blm pernah ke mana2 tanah indon...hahahah teringin nak ke medan tp asik tak jadi jer bila plan..bestnyer nak gi jln2

Tu lah...yg sekangkang kera dari rumah tu lah yg selalu lambat nak gi...hihihi

Bibie Karim said...

Tempat ni dari zaman study aku dah teringin nak gi. Haritu sempat mencemar duli kat area ada heli tu je. Pastu masa nak naik atas, keta lak xdapat nak mendaki. Patah balik KL jawabnye.

liza said...

Blh la kalau rasa2 nk feeling gi paris...hahhaha tp jujurnya takder apa pun...
Psl kereta mmg sedih....gearbox kereta aku tak stabil lps turun...jenis yg tak reti drive naik bukit mcm ni lah...akhirnya kereta sengsara

Jari Manis said...

Bukit Tinggi ni menjadi tarikan kerana bangunan yg cantik tu je kan...seperti bangunan di Europe...belum pernah ke BT ni

liza said...

Haha gitulah kita ni kan JM...nama jer duk KL/Selangor...

Boleh jer nak bermalam kat situ...rasa kalau bermalam lg berbaloi kot...mungkin ada aktiviti2 lain yg disediakan pihak hotel...

Banjarboyz said...

Tolong view blog saya, http://mybeautifuljourneydream86.blogspot.com/

liza said...

Baiklah

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com