Friday, October 9, 2020

HUJUNG MINGGU DI TERENGGANU

lama do'oh la tak gi teganu.... 

lebih 20 thn rasanya...

kali ni pegi sbb anak sedara aku keje sana...

ikut bini dia wat lawatan muhibbah....bininya masih kat KL...

blm dpt tukar....


bertolak pagi2 subuh syafie ke terengganu...

kata anak sedara aku elok gerak awal sbb nak sampai tol karak makan jem...

kami stop kat hentian mana ntah utk bfast nasi lemak yg beli sblm bertolak...


dlm perjalanan nampak signboard susur ke dungun...

arghhhh rindunya itm dungun...

(aku grad 99, so masa tu nama masih itm)

aku plan nak singgah masa balik....skrg terus je ke KT...

 

rumah sewa anak sedara aku masih kosong....

ada tilam jer....jadi agak mustahil utk mak aku...

kami sewa chalet kat Rusila...

nama chalet che'wer

ok lah chalet nya....

ada satu katil queen dan satu katil single...

chalet tepi pantai....







lps rehat lebih kurang...

anak sedara aku bawa gi batu burok...

waaaaa dah lain sgt dah....

bandar KT pun dah byk berubah...

byk dah aku tak kenal... 

sblm tu kami singgah nor arfa batek...

kedai dah nak tutup...

semua tak nak layan kami dah....


singgah jambatan yg glamer tu....

pendek jer jambatan nyer....hehehehe

 jambatan ni dkt dgn kedai payang...

dulu2 mcm lain kedai payang ni....skrg dah cantik..

edisi menyoping kat kedai payang kita wat esok ya.... 






esok pagi2 slps subuh....aku duk melayan sunrise..

teman mak aku jln2 tepi pantai...

anak sedara aku keje hari ni...

terengganu keje hari ahad...cam kelantan la jugak... 

sblm gi keje sempat dia belikan bfast utk kami...

nasi lemak ikan aya (tongkol)...

sedappppppp


jom gi kedai payang....

sesak....mak aku nak beli kain batik sarung utk kakak2 aku...

aku pawww sehelai...


aku beli tudung bawal batu2 tepi tu...

rasa aku blh dpt lg murah tp sbb aku ckp kelantan...

dia tak mboh layang aku bila aku mitok kurang...


mak aku beli nise (mcm gula melaka tu)..

tak tau nak buat apa tp layankan aja..


kedai payang ni mcm pasar berek 12 yg lama tp dlm skala besar...

semua benda kat tingkat yg sama...


kalau pasar siti khadijah kat tanah tumpah darahku tu...

jenis bertingkat2...

penat sikit la kena panjat tangga...


so aku buat keputusan aku lagi suka kedai payang....hahahah






esoknya kami bertolak balik ke KL...

singgah bandar dungun jap..

mengimbau kenangan yg hampir 20 thn dahulu

lain benar dah dungun...

tp blok kolej aku dulu masih ada..

tak sure masih digunakan atau dlm proses naiktaraf..


3 thn aku di itm dungun..

tiap pagi bukak jer mata dengar deruan ombak..

nak tido bertemankan bunyi ombak..


rindu betul masa belajar...


bila weekend kami pakat ramai2 gi mandi kat teluk belakang bukit..dulu2 ada jambatan utk ke sana tp skrg ni aku tgk dah tak ada...

terputus dah jln utk ke sebelah sana..

dulu kami selalu dimomokkan dgn cerita ada satu couple yg mati lemas kat tasik tu..

air pasang dan couple tu tak sempat menyeberang..


tp kami gigih jgk ke sana utk mandi...sejenis degil kan...


bye2 dungun....ada rezeki dtg lagi....


ni blok aku....tanjung B....bilik aku tingkat atas paling hujung tu...



dulu ada jambatan nak ke belah sana....skrg dah tak ada...



2 Comments:

Bibie Karim said...

Nostalgia gila kan. Aku kalau lalu pun, terus semua memori berebut nak guna RAM. Xmenyempat2 semua nak tunjuk diri.

liza said...

serius....rindu giler..

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com