Friday, June 3, 2011

Day 0 (Kul - Melbourne - Sydney)

pagi cam biasa aku still pegi keje....bdn jer kat opis lagi....pikiran dah sampai syd dahh...heheheh....cam tak caya...esok pagi aku akan berada di melbourne&sydney...insyaAllah semua akan berjln dgn sempurna...

satu kejadian la pulak berlaku kat opis pada hari keberangkatan aku ni.....bos kecik tanya....naper tak mintak penolong kanan? eh eh....aku tak mintak pun salah ker??? takder jawapan...balas aku....dia tanya balik....abis tu kalo our big boss tanya saya apa saya nak jawab? bos cakap jer saya tak nak...ewahhh...laju jer aku jwb kan...bos kecik geleng kepala....masa tu aku duk berpikir....kalo lah dia paksa aku mintak....hisshhh....dgn nak naik pendaftar mintak borang nyer lah....kena hantar kat ketua jabatan lagi....kena fotostat itu ini bagai....haishhhh...mana sempat....aku dah nak pegi mkn angin niiii....sib baik bos kecik tak paksa aku mintak...hehehheh



kul 6 teksi dah sampai...kul 6 okay....pakcik tu beriya nak hantar awal sbb takut jem kata dia....apala pakcik....kul 6.45 dah sampai epot tauu....adoiii.....flight kul 10.50....yarabbi....apa aku nak wat kat epot ni....aku call lady....dia kata dia lum gerak....hahahahha.....kaunter check-in bukak jer aku terus pegi....ngorat sat adik kaunter tu....dpt lah seat yang tgh2 tu kosong....siap pesan ngan adik tu....jgn kasi org tau seat tgh...sbb akak nak lunjur kaki....hahahha....adik tu kata...flight tak penuh....jgn riso...

lps check in aku gi solat maghrib terus jamak isyak....pastu pegi mcd...ingat nak mkn bubur ayam....sekali beratur punya panjang....ini keje gila....aku pegi marrybrowns....order bubur ayam pastu duk sorang2 kat meja tepi melayan perasaan.....kul 8.30 janji ngan lady kat gate masuk....pastu terus pegi gate 11 (kot) lupa laa...masa ni kami berkenalan....ya Allah muda lagi rupanya lady ni...baru 24 thn....kira hebat lah sbb dah pernah pegi europe/hong kong/china...fuhhh keje mesti best....

Alhamdulillah.flight tak delay.boarding tepat pada waktunya. cam yg mat kaunter tu janjikan, aku dpt seat tepi tingkap dan tgh tu kosong dan seat isle tu satu makcik dari johor duduk. best la sbb seat tgh kosong.leh besarkan badan sikit.pas mkn nasi lemak, aku terus tido.sblm tu sempat gak sembang ngan makcik johor tu, dia kata cuaca agak sejuk kat mel skrg, kamu ada bwk baju tebal? ada aunty ada hehehe. eh lupa nak ckp, since lady sampai agak lewat kat epot, bila check in dia dpt seat yg agak jauh dari aku.takper byk masa lg nak bersembang.

sedar2 jer flight dah nak landing. amin sampa1 jugak aku kat mel. lps jer imigresen (harus diingat, solo traveler mmg byk kena soal, nak tido kat mana, nak balik bila dll) semua ni aku dah prepare awal2 so xder mslh. kejap jer, lps 5 minit, passport aku dicop. yahuuu

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com