Thursday, February 28, 2019

BIRMINGHAM 2018

19/9/2018

having breakfast kat hotel london/UK
diorang akan serve the tea...
tea bkn ambik kat buffet table...
diorang sgt particular dlm menghidang...
susun cutlery sblm bagi ko duduk... 
kira2 mcm fine dining la wpun yg lain ko kena ambik sendiri...

roti-rotian jer la yg halal dimakan....

lps breakfast kami kemas2 utk check-out...
hari ni patah balik ke london..
esok pagi flight balik malaysia...

tp pagi tu aku kena bwk anak sedara aku utk uruskan bukak akaun bank...
sblm tu kena gi pej pos utk pickup the student card...
aku tak tau knp student card di-pos padahal blh jer kan collect kat university...

pej pos tu kat bandar nama selly oak...
dlm 30 minit dari bandar birmingham...
sekali lg aku confuse why kat pej pos sini bkn dlm city birmingham...
??????



ni lah pej pos nya....

lps dah ambik student card...
anak sedara aku kata..
tak blh lg bukak akaun bank sbb ada lg benda tak settle...
what??? okay lah...
pandai2 la uruskan sendiri lps ni...

balik hotel dan pickup yg lain...
kemudian drop dan say bye bye kat anak sedara aku....sob sob sob...
kami ke london semula....

kali ni kami sewa hotel yg bersambung dengan heathrow airport..
premier inn...
sbb flight kami esok pagi...
dan kami dah arrange utk hantar kereta ptg ni jugak...

dah settle check-in...
aku dan kakak aku gi hntar kereta...
berdebar Tuhan jer tahu...
mintak2 la kami tak rugi byk...
sekali dia explain....damage waiver tu maksudnya adalah....
sykt hanya akan caj sehingga 1000pound sahaja walaupun kos pembaikan tu lebih..
tp jika kos kurang....lebihan tu akan dipulangkan...
what???
org tu explain lg, kalau kami ambik excess protection....
sykt akan caj up to 250pound shj tanpa kira brp kos pembaikan...
kalau kurang dpt balik....

well....ringkas nya kami rugi 750pound...
dan doa byk supaya kos tu kurang 1000pound...

so kwn2 sekalian....
ambik la excess protection....
tak mahal pun...
dlm 25pound jer rasa sehari....

ni kali ketiga aku dilantik jd driver...
1st masa gi NZ....alhamdulillah takder kemalangan...
2nd masa gi OZ.....pun sama alhamdulillah...
tp ni kali ketiga....kami rugi besar....

note:slps dua minggu balik malaysia...
sykt email kakak aku dan ckp kos pembaikan adalah 1430pound...
that's mean....total 1000pound yg kakak aku byr tu gone...
Allah....rm6000 lebih tu....
alasan diorang sbb pintu auto....
so dia tak blh nak ketuk dan cat, kena tukar the whole set pintu blkg tu...

pasrah....

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com