Wednesday, August 21, 2019

SABAH

14/7/2019

hari ni hari ahad...
ada pasar gaya kat dpn hotel...
one point la utk hotel ni...
sgt dekat dgn semua benda...
blh jln kaki ke waterfront...
kedai mkn dan kedai serbaneka bersepah sekeliling....

janji dgn member utk pickup kami jam 11...
kami pusing2 dulu pasar gaya...
org sgt ramai...
nak membeli sgt tak selesa...
aku ada beli satu baju ala2 cardigan....
first kedai RM55...
kedai last aku jumpa dpt RM35..terus beli...

balik hotel tunggu my friend dpt jemput...
suami dia dgn pasrah bawa kami jln2...

kami ke pekan papar...
katanya kat sini kuih cincin paling best...
aku beli amplang pun kat sini...
abis RM65 beli makanan2 ni jer...

kwn aku suruh cuba makanan ni...sedap la jugak...rasa mcm lepat dan bau asap sikit...mungkin disalai...

pastu kami dibawa ke restoran blkg hilton...
seafood kat sini murah katanya...
kami tak tahu brp harga sbb diorang yg belanja..
tq ben....hahahahah

diorang order siput tarik....errkkk....tp rasa dia mcm kerang 

pastu diorang bawak kami naik ke bukit apa ntah....
utk tgk view bandar KK....



stop kat pantai dlm unimas ums....unimas ums ada pantai ekkk????tq bie...betulkan nama U hhehehe

kami singgah kat pasar filipina beli ikan bilis dan macam2 lagi laa...
penjual siap pack kan dlm kotak utk kami...
ikan bilis siap kopek RM13 utk setengah kilo..
aku tak tau murah ke mahal...
aku beli 2 kilo dan kwn aku beli 3 kilo...
berniagakah kami??? hahahahahah

beli brooch....
rambang mata kejap...
kalau beli satu kotak (dlm tu ada 2 brooch) harganya RM8...
tp kalau beli sedosen dapat RM70..

last sekali diorang hantar kami balik hotel...
dah tak larat dah nak jln2...
say bye bye to them...
dan peluk2 sikit....sbb esok kami dah balik KL....
terima kasih so much kat fara and ben suami isteri...
memudahkan perjalanan kami....
jgn serik tau ben layan org semenanjung....heheheheh

malam tu kami ke mall berdekatan....sorry lupa nama...
aku beli kfc dan kwn aku just beli pastry jer for dinner...
balik bilik layan tv...
ni frst time aku tgk rancangan "I can see your voice"
terkekek2 gelak.....

4 Comments:

Bibie Karim said...

Bukan Unimas lah, UMS. Hahaha Unimas di Sarawak sinun. Harap2 kau xserik datang KK lagi. Tapi tanya aku pasal apa best KK, memang krik krik ler jawabnye. Sabahan yang very x informative aku ni.

liza said...

alamak salah nama U ek....
aku ni sbnrnya keje kat U jugak....tp harammmmm......asik tertukar jer kalau U lain...
unimap ngan ump pun aku kena google dulu nak tau lokasi....gigih pertahankan diri....hahahahahaha

KK bestttt rasa mcm tak cukup 2 hari...kwn aku tu duk lahad datu....dia duk ajak suh gi sana....hemmmm menarikkk

Jari Manis said...

beso sgt siputnya..seram plak nk mkn hihih

liza said...

Ai mkn sekor jer...buat rasa....tp mmg seram gak la rupa dia hiksss

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com