Monday, August 19, 2019

TAKSIRAN CUKAI 2016

dlm post yg lps aku ada mention yg bibik mak aku lari...
sementara mencari yg baru....
aku cuti separuh gaji...
insyaAllah adalah rezeki kat mana2 lps ni...pujuk my boss..

nota iringan : cuti separuh gaji ni maksudnya bercuti tapi bila dapat gaji akan dibayar separuh sahaja...
contoh jika gaji pokok+elaun ko RM10 sehari....maka ko akan dpt RM5 sahaja...

sbb apa aku tulis mcm ni.?? sbb ramai yg tanya aku...depa ingat keje separuh hari...
ai is pening..hehehehee

dalam duk syok bercuti separuh gaji ni...
tetiba dpt email dari lhdn...
apa lagi la lhdn ni....
dia minta emailkan semua dokumen untuk thn 2016...

rujuk sini sorotan-2017
aku ada tulis berkenaan aku kena kemukakan dokumen income tax utk thn 2012,2014,2015...

thn lps (2018) aku tak kena kemukakan apa2...
ingat dah selamat...rupanya depa simpan utk mintak thn ni....

dah la 2017 tu aku pindah ofis....mana ntah aku simpan file2 tu semua...
brg masih byk blm unpack sbnr nya....hahahahaha

aku ambik masa seminggu jugak utk trace balik semua dokumen tu...
Alhamdulillah....semua dpt dan aku dah emailkan pada lhdn...
skrg tgh tunggu jika aku kena panalti ke tak...
huhuhuhu....

aku tak tau knp lhdn ni dengki sgt dgn aku...
nak kata income juta2....melampau la kan.....
nak kata aku ada bisnes.....lansung tak....

sapa yg pernah kena dgn lhdn every year mcm aku sila tampilkan diri anda...
ai is stress okayyyy...

status aku kat WA sepanjang aku cuti....hahahahahaa 



2 Comments:

syieda said...

alamakkk stress jugak kalau aku kena gituh

liza said...

mana tak stress....
thn 2017 mintak doc 2012, 2014, 2015 (yg 2013 jer tak mintak)
thn 2019 mintak doc 2016

so aku bajet thn dpn dia akan mintak yg 2017 pulak...hahahahaha

dah takder org lain agaknya....

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com