Thursday, August 8, 2019

SABAH

12/7/2019
tiket ke sabah aku beli setahun yg lepas...
masa tu malindo buat promo...
return ticket RM198...

pelbagai halangan antara aku dan kwn aku utk ke sabah...
kwn aku baru sampai dari kursus dia di turkey sehari sblm kami bertolak...
maid mak aku plk lari dari rumah pada hari tu jugak....

nak cancel semua dah tentu2 kami kerugian...
hotel no refund...kami pun dah web check-in....
nasib kakak aku dtg dan dia ambik alih jaga mak kejap....

jom kitaaaa.......

flight kami ke KK awal pagi...
aku ambik grab ke putrajaya sentral...dan erl ke klia...
aku call kwn aku takut dia tak bangun...jet lag kann...

sampai airport terus ambik kereta sewa...
byr full (RM178) utk sehari setengah...
kereta viva auto....

hemmm aku agak runsing dgn kebolehan viva menampung berat kami berdua ni...
nak2 jln ke kundasang agak berbukit...

ya kami terus ke kundasang....
isi minyak RM50 dulu...

dalam perjalanan.....hujan sgt lebat...
aku drive berpandukan garisan putih jer...
kwn aku yg konon jet lag pun tak jadi nak tidur sbb risau...
hahahhaa rileks la beb....aku bkn lesen terbang.....hehehehe


sampai di kundasang dah ngam2 waktu check-in...
pusing pekan dia dulu dan tapau kfc...mcm apa kan....jln sampai kundasang....kfc gak yg dibeli

kami menginap di Nabalu Kundasang Lodge....mengadap gunung kinabalu tp nak tgk gunung kena keluar dari bilik...
sewa satu mlm RM160...free breakfast


bilik dia was okay....
tp perabut style lama...but selesa la....
towel dia aku tak leh guna sbb bau kepam...

oleh kerana penat sgt2....dgn cuaca yg sejuk...
kami tidur sampai kul 7 mlm...
kul 9 lebih keluar gi beli dinner...

lodge ni ada restoran sendiri tp last dine-in kul 10... 
kami tapau je dan mkn kat bilik...
masa tgh tunggu order...
kami tanya la staff kat situ...
esok pagi blh nampak tak gunung kinabalu....
dia kata tak sure sbb skrg musim hujan...

we just nganga kat situ....
dah la begitu azab bawak viva dgn duk ikut bontot lori...
siap dgn pakej hujan....
dan akhirnya kami mungkin takder rezeki nak lihat gunung kinabalu...
sedihhhhh....

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com