Monday, June 1, 2020

RAYA 2020

Mak aku je dah ready...org lain sebok apa tak tau..

Family abg sulung dan mak...
Check dulu apa2 pun....
Apa2 yg berlaku raya tetap raya. Kakak dan abg ipar aku dtg dari kelantan masa kerajaan bg kebenaran rentas negeri dan stay kat rumah anak dia dan dtg rumah kami hanya pada pagi raya jumpa aku dan mak aku sbb kami berdua dlm category high risk. Mak aku ada mslh jantung dan warga emas manakala aku plk ada darah tinggi yg kena mkn ubat setiap hari. 

Utk raya aku tempah satay dan lemang manakala kakak aku tempah roti jala dan gulai ayam. Anak buah aku plk masak nasi minyak style terengganu dgn acar sekali dan juga bihun sup. Meriah la jugak menu kami.

Aku siap2 beli hand sanitizer dan anak buah aku pinjam tembak suhu kat dahi dari ofis dia. Persediaan sbb ramai anak buah aku yg bujang yg duk area KL/Selangor akan dtg beraya. 

Malam raya kami angkat meja mkn dan letak kat luar rumah sbb tak nak cramp sgt dlm rumah. Semua org kami tak bg masuk. Dtg mkn dan off they go. Cuci tgn pun luar rumah. Bila dikira mmg tak lbh pun 20 org sbb yg dtg semua Lone Ranger. Yg kawen cuma sorang je dtg. Yg sorang lg, kami tak bg dtg sbb dia keje TM. Tak cuti pun sepanjang PKP. Mngkin dia sihat tp carrier. Agak bahaya utk yg lain. Wpun nmpak kejam tp terpaksa. 

Abg sulung aku pun dtg wpun kami fhm kalau dia tak dtg. Dia dtg pun sekejap je. Tak sampai setengah jam pun. 

Mlm tu rumah aku kembali sunyi. Bertiga balik.

Hari raya yang ringkas tp tetap meriah. Yg penting thn ni aku tak byk keluar modal utk duit raya...hehehehe

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com