Monday, August 28, 2023

scam??

 kisahnya berlaku tengahari tadi…

kat luar watson sambil tunggu kwn aku abis byr

tiba2…

makcik…

aku toleh…(kategori makcik dah aku 🥹🥹)

nak minta duit boleh? dah dua hari saya tak mkn..

knp tak mkn? aku tanya…

saya lari dari rumah…

knp?

mak marah…mak kalau marah mesti pukul2…saya lari..

ah sudah….sekolah darjah brp ni?

darjah 6…

aku pandang dia atas bawah….kemas budaknya…rambut pun potong elok..pakai baju dan seluar sukan..

rumah kat mana?

dkt south city…

aku seluk beg dan bg duit kat dia…

jgn tipu…dosa…pi mkn pastu balik rumah…

terima kasih cik…

jgn tipu org lain lg….aku jerit sbb dia dah berlalu..

dia patah balik kat aku…

kalau saya balik…makcik rasa saya kena marah tak?

tak der mak yg marah lama2 anak dia…pi balik…jgn nak menipu lg….

dia berlalu…


aku anggap sedekah je…

kalau dia betul…aku harap aku membantu…

kalau dia tipu…jgn la asbab aku bg dia duit…dia syok duk pi tipu org lain lg 😓


sbb apa aku bg dia duit??

ntah la….

aku mngkin tiada anak…

tp aku sendiri pernah jd budak…

masih teringat kisah aku dulu..

jln kaki gi kedai runcit dlm kampung nak pinjam duit…

sbb apa?

aku terguna duit yuran asrama yg ayah aku bg..

dan utk ambik result SRP…

hutang kena setel…

tokey kedai tak bg pinjam tp apa yg aku dpt…

dia pi cerita kat kakak aku…wpun mak ayah aku tak tau…

teruk aku kena marah dgn kakak..


jd aku rasa budak tu ada sbb knp dia mintak duit..

rindu wea 🥹




0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com