Tuesday, May 7, 2024

UMRAH 2024

 apabila tetap tarikhnya utk umrah…

aku simpan target utk aku lakukan di sana..

antaranya….


tawaf setiap hari…

di Makkah kami hanya 6 malam…

dan dari iti yg diberi tavel agent….akan ada tiga kali umrah…

bermakna 3 kali tawaf….

aku target 2 kali tawaf sunat dan sekali tawaf wada’

cukup 6 kali…

insyaAllah…..

ini yg aku doa hampir setiap hari…

namun….Allah Maha Mengetahui….

aku cuma dapat tawaf 5 kali sahaja…

2 kali tawaf umrah

2 kali tawaf sunat

1 kali tawaf wada’

aku syukur dan berterima kasih….


target aku lagi adalah iktikaf di Masjidil Haram pada hari Jumaat

aku plan masuk masjid pada jam 9-9.30 pagi…

cari spot yg best….iktikaf sampai solat Jumaat…

namun….pada hari Jumaat tersebut aku demam…

demam nya dari hari Khamis ( menyebabkan aku tidak dpt laksanakan tawaf sunat pada Khamis)

kami menginap di Hotel Safwah Royale Orchid…jd ada masjid yang solat berimamkan imam Masjidil Haram..

jd aku hanya solat Jumaat disitu…

Allah….aku sedih tapi aku redha…

Allah Maha Mengetahui…


semasa tawaf aku tak lupa mohon pada Allah…

aku rindu mak aku…..

aku rindu ayah aku….

berilah aku peluang utk lihat mereka disini…

jumpa org seiras mereka….pinta aku….

namun….doa aku belum diangkat Allah…

wpun mataku selalu mencari2…

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com