Saturday, March 5, 2016

NORTH ISLAND : ROTORUA (part 2)

Selepas breakfast telur rebus plus kentang lenyek2 dan buat sandwich, ni resepi anak sedara aku...sedap plk makan....kami check-out dan bergerak ke bandar Rotorua. Lg sekali ke kedai uncle kedah, borong souvenirs. Tepat jam 10.30 pagi, kami ke I-Site utk tunggu duck kami sampai. Ikut jadual duck akan lalu dan pick-up kami jam 10.45. Aku drop kakak dan mak aku dulu kemudian mencari parking dan jalan ke I-Site. Dari jauh aku nampak kakak aku duk lambai2 kat duck yg sedang bergerak keluar. Kelam kabut aku lari pegi tpt kakak aku. Malangnya duck tu dah bergerak meninggalkan kami. Panik kejap.

Anak sedara aku masuk dlm I-Site dan tanya petugas kat situ. Haishhh....bila anak sedara aku ckp...errrrr, we are suppose to join the tour but the (lama dia diam) duck just left. Haahha terus bantai gelak. Yer laaa...nak ckp bas bukan bas, mmg duck la kan. Rupanya bukan duck itu yg kami patut naik. 

Duk tour ni harga utk seorang NZD68. Mahal la jugak tp since tak ada pun aktiviti utk mak aku selain shopping, kakak aku cadangkan yg ini. Tapi it was nice experience. Suka jer aku

Boleh rujuk sini utk sesiapa yg berminat http://rotoruaducktours.co.nz/tours/rotorua-city-lakes-tour/






Duck ini mula2 akan pusing bandar Rotorua dan kemudian bawa ke tempat geyser dan masuk dalam dua tasik. Tour ni selama sejam setengah. 

Mr. Grant, driver duck kami sgt enjoyable. Siap kutuk2 aussie lagi. Hahahaha. Ada beberapa cerita menarik pasal sumpahan dalam tasik dan mcm2 lagi yg dia ceritakan. Last sekali ada kuiz. Hihihi

Sampai semula ke bandar, kami sambung shopping dan lunch kat kedai kebab semalam. Kemudian isi minyak dan terus ke Taupo. Jarak perjalanan cuma 1-2 jam shj. 

Just nak share souvenirs yg aku beli kat kedai oppa korea...

satu paket ada 6 FM harga NZD8.90

before 10% discount harga NZD12.50
Yang ni pulak aku melabur kat kedai uncle kedah....



keychain yg mcm ni dapat 12 for NZD12. Tempat lain kebanyakan dpt 10 for NZD12

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com