Tuesday, December 5, 2017

SYDNEY & MELBOURNE : DAY 1

Lama tak update blog....sekarang lbh senang upload gambar kat IG kot....baca blog kawan2 pun dah jarang2.....hihihi


17 Nov 2017

Flight kami lewat malam. Kul 11.40 mlm dari KLIA terus ke Sydney. Perjalanan 8 jam 15 minit. Kali ni aku pergi dengan 2 kakak, 2 anak sedara dan mak. Total 6 org dari KL dan anak sedara yg kerja kat NZ akan join kami menjadikan semua 7 org.

Nasib sblm bertolak kami dinner ala kadar kat mcd, sbb MAS hanya menyediakan refreshment shj masa mula2 naik. Katanya akan hidangkan heavy breakfast masa pagi nanti iaitu lg 6 jam. Huhuhu....dan refreshment yg kami dpt, spinach pie. Chicken pie dan abis. Sedih kan. Kami tak der la prepare roti ke apa sbb ingatkan dpt makan mula2 naik tu. Kesian pramugari tu, kelam kabut dia tolong kami. Akhirnya dpt jugak lah chicken pie 2 ketul share 6 org. Pastu dia bg crackers byk gila. Siap tapau...hihihi

Breakfast dpt nasi lemak ayam rendang. Takder la heavy sgt pun, tapi sbb mmg kelaparan gila, licin aku mkn.



Sampai airport, jumpa anak sedara aku yg dari NZ. Taxi yg kami booked pun dah ada. Tak sempat nak gi beli simcard. Kami terus dibawa ke apartment. http://www.livsydney.com.au/

Kami ambik apartment yg ada 3 bilik. Harga utk 3 mlm ialah RM4,350.24. Seorang bayar RM621.46. Lebih kurang RM208 utk satu mlm. Consider murah la sbb tpt ni bagus. Dekat kot ngan paddy's market...hahahah. Free parking dan byk kedai makanan halal sekitar ni.

dari liv apartment ke paddy's market




Lupa pulak nak ambik gambar master bedroom. master bedroom ada closet sendiri dan ensuite. Aku dan mak aku tido situ

Lps settle check-in (wpun byk drama antara tu...mat salleh yg keje situ nama George, dia tu hanya takut kat kakak aku jer...apa yg kakak aku ckp semua ok. Cuba aku yg ckp...asyik NO memanjang), aku dan 2 anak sedara aku keluar pegi beli lunch. Dekat sgt2. Nama restoran tu It's Time For Thai. Set lunch aud11. Bertabahlaaa....tp portion mmg dua org blh makan. 



Lps tu apa lagi....kami terus ke Paddy's Market. 

Malam tu kami cuma beli satu noodle set (Basa Fish Noodle) dari kedai cina muslim. Sedap...tp masin sikit utk aku. Noodle ni kami beli kat kedai2 area YHA Central.




Semua tido awal sbb penat...


3 Comments:

Jari Manis said...

yelaaa lama x update..apa IG Liza..nak follow :-)

Jari Manis said...

kalau lokasi hotel mcm tu mmg berbaloi byr satu mlm harga tu

liza said...

Tak menyesal duk Liv Apartment tp Yha central pun area tu jgk...so kalau travel dgn kwn2...blh la ambik yha tp since dgn family....tabahkan la hati duk apartment

Emmm IG ada link kat atas tu 🤫

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com