Thursday, December 5, 2019

LANGKAWI 3 HARI 2 MALAM

awal oktober lagi aku dah plan utk ambik cuti masa birthday aku...
dan bawa mak aku ke Langkawi...

last aku pegi Langkawi 20thn lps...
omg.....lama kan??? time tu aku rasa flight pun tak byk masuk Langkawi....
terpaksa pegi dgn feri....

sblm pergi…..aku dah booking kereta siap2...
cari dlm IG jer dan doa byk2 tak kena scam...
aku sewa axia utk 48 jam dgn harga RM140...

disebabkan mak aku guna wheelchair....
aku decide utk duk hotel ala chalet shj...senang pergerakan...
dan aku pilih meritus pelangi..


dua minggu sblm pergi….aku dpt tau yg airport Langkawi takder aerobridge....
aku call MAS dan juga email minta sediakan apa yg patut sbb mak aku tak leh guna tangga...
semua janji baikkkk punya...

time ni jugak tetiba kakak aku nak join...dia terbang terus dari penang...
janji jumpa kat Langkawi...
kakak aku suruh tukar bilik ke front beach dan beza tu dia bayarkan...dan tambah extra bed..
baikkkk….

sampai hari nak pegi...
aku call grab....hampir 15 minit tunggu grab takder yg available...
mau tak gelabah….
backup plan...aku drive dan park kereta kat airport...
dgn minyak tinggal dua bar...mmg aku sipi2 jer pandang meter minyak...
nak stop isi minyak mmg tak sempat...

sbb apa aku nak guna grab...bkn drive sendiri??
kalau grab....dia drop kat pintu departure terus...
senang utk handle mak aku yg guna wheelchair, beg troli, dan brg2 lain...
kalau drive sendiri….aku kena buat semua tu dari tpt parking kereta….
Allah Maha Mengetahui….hehehhehehe

masa check-in, aku ingatkan lg sekali yg mak aku tak leh turun tangga...
staf tu kata....yes we know....it's already in the system....
banyak la ko punya system.....

oleh krn MAS skrg dah kena jangkitan spt AA yg mana kena beli luggage....
aku add on 10kg shj….ni bundle sekali dgn seat...
so aku tambah beli seat utk mak supaya dpt duk sblh2...

sampai jer airport Langkawi....
mak aku disuruh turun tangga!!!
mau tak mengamuk aku kat situ...
pakcik yg handle tu suruh aku buat komplen kat kaunter...
aku kata komplen mmg la komplen....abis mak saya ni nak turun mcm mana?
ke nak suruh kami patah balik KL?

dekat 15 minit kami tunggu ambulift tu sampai...
sepatutnya dari awal telah disediakan sbb kami adalah last passanger yg disembark....

cut story short...
jumpa kakak aku kat pintu 2 sbb kereta kat situ...
ambik kereta dan kami terus ke hotel...
bilik blm ready dan kami gi lunch dulu….
kakak aku kata....tak baik marah2 di hari jadi...
ahhhh peduli apa aku….kalau aku tak bersedia dari awal ok lah...
ni aku dah buat semua yg aku mampu…..call....email...ckp kat kaunter...
apa lg yg aku perlu buat???


dah dpt bilik...
wow....tenang sgt....dari dlm bilik dah nampak pantai...
satu lg masalah timbul...aku lupa bawak ubat...
call farmasi sana sini….
ubat aku hanya ada kat Kuah...
jauhnya 30minit drive dari cenang...bertabahlaaaa...
mula2 ingat takper la kot skip ubat 2 hari….
tp kakak aku kata NO...tak tau apa akan jd...fikir yg buruk sikit….
hahahahahah

drive la aku sorang2 ke Kuah...Georgetown Farmasi...
nampak la HIG dpn tu...hehehehe...
kang singgah kang….nak balik dah gelap..
aku ni spesis silau...mlm2 lg la azab nak drive...

singgah kat gerai tepi jln tapau mkn malam...
sampai hotel dah maghrib...
panas jer hati tgk kakak aku duk post gambar dia ngan mak aku kat pantai...
melepas nak tgk sunset...

kakak aku book spa kat hotel...
mak aih….harganya satu minggu lunch aku...
tidakkkkk….

aku ngan mak melepak kat bilik sambal tgk laut...
heheheheh...




mak aku diapit dua gadis germany….
sunset yg aku terlepas…..

4 Comments:

The Ordinary Lina said...

HOw is meritius pelangi sis? ok x? n dekat x nak ke sana sini?

liza said...

Ok la. Dkt dgn bandar cenang. Makan pun byk area situ.

Cuma satu jer...guest parking agak jauh sikit dgn lobby, berpeluh gak kalau dpt spot yg hujung pastu nak kena jln kaki ke lobby...

Kalau dari bilik atau lobby blh jer mintak buggy tu hantarkan....

Wak Lat said...

untungla ade sambal tepi laut..

chantek sunset langkawi khanns..
tp meksalleh germany tuu 1lagi chanteks n sexy wallawehh.. :p

hanae said...

Thanks for sharing. amat berguna untuk saya. Tengah berfikir-fikir juga planning trip nak bawa mak yang berkerusi roda - kurang mampu berjalan jauh. macam tak dapat nk on shj plan.

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com