Friday, February 12, 2021

DIARI

 12/2/2021 (jumaat)

hari ni cuti tahun baru china...

aku plan nak bawa mak gi klinik utk x-ray

mak mengadu sakit dada belah kanan bila dia batuk...

nak angkat tgn pun sakit kata mak...

setiap mlm sblm mak tidur..

aku akan sapu minyak mestika kat blkg mak...

aku perasan mcm bengkak...


kebetulan plk aku takder cash time nk beli bfast....

so aku pinjam cash dgn mak...

aku bukak beg mak dan ambik rm50...


kat sini la cerita hari ini bermula...


lps beli sarapan....

balance tu aku bg terus kat mak...


sblm gi klinik aku singgah 7e dan withdraw duit

so aku dah ada cash kat tgn....


alhamdulillah....bengkak yg aku perasan tu bkn bengkak...

lps x-ray....doktor kata semua okay...

muscle pain dan doktor suh buat fisio...


malamnya mak tiba2 tnya psl duit dia...

mak kata mngkin bibik ambik sbb sblm ni ada 3 keping rm50...

skrg satu pun tak ada....

aku terus pulang balik rm50 yg aku ambik td pagi...


mak tnya aku...

masa aku ambik duit ni...

sapa yg bagi beg...

aku jwb takder sapa bagi...

org ambik sendiri...

mak tetap ckp....bibik yg bagi beg tu kat aku..

aku kata hari ni bibik cuti....dia tak dtg keje...

mak tetap tak percaya....


ahhhh sudah....


mak tanya lagi....

masa aku ambik ada brp keping duit dlm beg...

aku kata ada satu jer....


mak kata ada tiga...


bila aku tnya balik...sapa yg bagi duit...

mak kata tak ingat...


setahu aku adik beradik mmg transfer duit dlm akaun mak...

tak pernah plk bg cash...

dan segala belanja kat rumah...aku yg beli...

aku tak rasa mak ada pegang cash yg byk kat tgn...


sblm mak masuk tidur...

dua kali mak gi bilik aku tanya...

mana dia simpan duit yg aku byr tadi....

dan skrg ni (masa aku sdg menulis ni)...

aku dpt dengar mak resah atas katil...

mesti masih fikir psl duit tu lagi...


so moral of the story ialah....

jgn la ambik duit mak....

mak dah pelupa dan akan syak bukan2...

huhuhuhu






5 Comments:

Ako Retna said...

sian mak...moga mak sentiasa sihat ye...
Nampak gaya kena betul2 yakin kan mak pasal duit rm50 tu,
takut terbawa beberapa hari kang mak asyik tanya psl duit tu hhehe

liza said...

terima kasih....

kakak dah pesan...
apa2 jgn bg mak confuse..
bila dah umur mcm gini dgn kesihatan yg tak mengizinkan (pelupa)..
perihal duit dan brg2 akan jd sgt sensitif....

now i understand...

Suria Amanda said...

Semoga dipermudahkan buat mak..kita mengalami nasib yang sama, macam SA jaga 2 orang..mak dan abah..makin mereka tua makin banyak ragam nak kena hadap..so kena banyak sabar dan mengalah..

Azian Elias said...

menjaga mak yg dah uzur ni banyak dugaannya. semoga kita sentiasa dikurniakan kesabaran..

liza said...

ya betul SA dan kak yan...
kena sabar byk2..

tambah lg skrg pkp...
adik beradik luar selangor...
tak leh rentas negeri...
no one to talk to...

doakan saya..

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com