Tuesday, February 23, 2021

SHOPPED AT SHOPEE

 empat kali dlm bulan ini shj...

nampak sgt aku ni takder keje lain nak buat...


aku beli minyak mestika utk mak...

kalau sblm ni pesan kat sapa2 yg balik kelantan...

tp dah dua bulan pkp...

kena la cari cara lain supaya bekalan tak putus...

beli setengah dozen terus...



aku beli cadar patchwork plk...

aku suka jenis cadar mcm ni sbb senang nak kemas katil...

terbeli  corak katun dinasour la weyyy...

ni kalau si adib cucu sedara aku nampak...

mmg diambiknya...



aku beli plk mesin urut kaki...

sbbkan pkp...

tak dpt nak gi foot massage...

kita buat sendiri kat rumah la...

baru tiba smlm....try dua kali dah...

boleh la....kalau rumah anak sedara aku...dia guna ogawa...

yg tu lg best....ni aku beli yg takder brand...

tp boleh la layan....



last la kot bln ni...heheheh

aku beli set test gula...

sepatutnya aku kena ambik darah at least sekali setahun...

doktor kata kena pantau regularly.. since aku ambik ubat darah tinggi everyday...

takut ada mana2 organ yg start tunjuk failure..

tp again sbb pkp...

renyah nak set appointment bagai...

aku malas...


so aku beli la set ni utk test sendiri kat rumah...

last checkup....fbs (fasting blood sugar) aku 6.4...

doktor kata border...

skrg ni asik minum air coklat jer setiap hari...

isnin - starbucks

selasa - mc cafe

rabu - tealive

khamis - tastea

jumaat - costa coffee

sabtu - family mart

ahad - coolblog

ni kedai2 yg ada sekitar rumah aku...


hahahahahhah ambekkk....aku tak tau la bacaan sugar brp ni nanti...


baru order mlm tadi..

blm tiba lg...

berdebar jgk nak cuba ni....



kwn2 ajak aku main publicgold..

what say you??


pada aku kalau beli utk long term dan ko ada cash byk...

okay...

tp kalau tetiba ko nak tukar gold tu ke cash..dan time tu harga emas jatuh...

rugi....

aku lebih suka place kan kat asb atau tabung haji..

at least bila ko masuk RM500 dan bila terdesak...ko withdraw gerenti dpt balik RM500 tu....


tp aku dah terbeli sikit kat publicgold...huhuhu...

terpengaruh dgn rakan sebaya....

nasihat anak sedara aku...

genapkan 10g dan gi ambik actual gold...

bila dah pegang rasa lbh yakin...


aku tak suka la pkp ni...

sbb bila kat rumah jer...

mcm2 aku buat yg ntah apa2...

masa moratarium pkp1.0

aku blh save almost 1k sebulan..

dan aku letak dlm tabung haji...

pastu bila tabung haji annouce blh buat rayuan haji...

aku pun try dan aku ter-tick setuju utk tidak terima subsidi...

huhuhuhu


last potong loan kereta dlm gaji januari.....yahuuu

walaupun sepatutnya 

jika tak ada moratarium aku dah abis byr loan bln sep ke mcm tu la...

ni dah teranjak ke bln feb...


gaji feb dpt lg save duit...

aku letak la kat asb plk...

tak gerak2 asb aku since beberapa tahun...

skrg ni asb dah senang nak keluarkan duit...

kalau dulu kena gi pej pos...

skrg dah blh transfer ke bank....


duit euro yg aku sempat tukar thn lps masih ada (episod balkan)...

skrg kalau jual balik 1€ =RM4.8

masa beli dulu...dalam RM4.7-RM4.8

kan aku kata....pegang currency mcm ko pegang emas la...

depend on nasib dan kadar semasa....

aku tak suka risiko...abis cerita...

investment is not my thing...

aku suka tgk actual cash dan liquid...


duk rumah selain dari duk gaduh manja ngan mak...

aku tak tau nak buat apa...

my family kebanyakan luar selangor atau bkn daerah yg sama..

nak gi keje hari2 pun boss tak kasi..

hehehehe....bangun tido la keje nye..


aku marathon grey’s anatomy

dah smpai season 17...pastu tetiba put on hold....drama plk la grey’s ni....

ni aku nak start tgk balik prison break...

aku suka netflix...tiber...hahahahahah




2 Comments:

Ako Retna said...

hahaha sama gak ngan kita...
membeli je keje nya kat shoppe n lazada...
baru2 ni beli yg check tekanan darah tu...

aritu beli check suhu...
massage bahu la...

aissshhh... bahaya tul la kan hahaa

liza said...

kan....berhantu betul...

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com