Wednesday, May 29, 2019

ISTANBUL 2019 (iii)

28/4/2019

hari ni kami ke Dolmabahce Palace....beratur adalah harus

kena lalu tpt scan utk masuk
alhamdulillah.....kat sini ada entrance utk wheelchair


tingkat atas hanya boleh naik guna tangga....no lift...
tetiba teringat kemudahan kat Buckingham Palace...
kemudahan yg sangat superb...

istana ni standard la...
ukiran2 dan hiasan2 yg bertaraf istana...
malas la nak cerita kisah istana ni...

lps hampir sejam setengah kami kat sini....
kami dihantar ke jeti utk naik cruise...

kakak aku arrange kan satu private boat with lunch utk kami berempat...
yg ni tak termasuk dlm pakej...

bot yg kami sewa

 
 it was so nice laa...
bot ni blh memuatkan 40 org...
selalunya disewa utk buat party ke apa...
tp kami hanya 4 org shj...
hahahaha....
cruising di bosphorus selama 2 jam...

dari jeti kami dihantar ke hotel dgn kereta yg disewa oleh pihak cruise...
kat sini berlaku la satu cerita dlm sejarah utk aku...
hp aku tertinggal kat dlm kereta...
kelam kabut call pihak cruise...
nasib driver tu jujur...
dia pulangkan balik hp tu...
receptionist hotel siap ckp...
aku antara yg lucky sbb dpt balik hp tu...
alhamdulillah....masih rezeki...

malam tu kami dinner kat bwh jambatan (galata bridge)
tp sayang takder gambar sbb phone aku blm dipulangkan..

0 Comments:

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com